www.woodturning.dk

WoodTurning.dk et forum for alle med interesse i trædrejning
Dato og tid er 07 maj 2024, 04:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 dec 2009, 09:32 
Offline
Bjerg af spåner
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 dec 2009, 00:13
Indlæg: 284
Geografisk sted: Midtfyn
Hej…

Jeg er meget nybegynder, det eneste jeg har drejet i træ er et par bat til rundbold for snart 20 år siden da jeg gik på efterskole. Og kan huske at jeg syntes det var rigtigt sjov.
Så i mange år har jeg drømt om at anskaffe mig en trædrejebænk, og i sidste uge havde XL-Byg en trædrejebænk i deres tilbuds avis til 800 kr. Godt nok ikke nogle Mercedes inden for trædrejebænke, men jeg tænkte at det var en meget god måde at starte op på. Så jeg fik hurtig overbevidst fruen om at sådan en kunne jeg slet ikke leve foruden, argumenterne var gode bl.a. at jeg havde nogle stemmejern og en hel masse brænde. Så 800 kr. var en ganske billig hobby i forhold til så meget andet ;o)

Men jeg blev klogere …!

Efter jeg havde fået den op og køre gik der ikke længe før jeg indså, at et almindeligt stemmejern ikke er optimalt. Så hen til bænksliberen og ændre vinkelen på et par stemmejern, også skulle det problem været løst… Troede jeg… Det hjælp da også lidt. Men efter at have været hukket i mange gange måtte jeg erkende, at hvis jeg ikke ville af med et par af mine fingere inden for den nærmeste fremtid blev jeg nød til at have noget rigtigt værktøj. (med længere skafter)